Yoga este cel mai vechi sistem de instruire din lume si poate data de acum 5000 de ani, altii o dateaza chiar din vremuri imemoriale

miercuri, 8 februarie 2017

Tehnici de incalzire Yoga








1. Luarea unei atitudini mentale pozitive
Stând în picioare, cu corpul drept, ochii închişi, mâinile pe lângă corp, orientăm conştiinţa asupra întregului corp. Eliminăm gândurile secundare. Urmărim să trăim o stare de dilatare a conştiinţei. Intrăm în rezonanţă cu gândurile pure şi energiile benefice din Univers. Aspirăm către tot ceea ce este bun, frumos, superior, universal valabil.

2. Rostogolirea capului
Se execută în picioare, cu corpul drept, ochii închişi, mâinile pe lângă corp. Rostogolim capul spre dreapta (în sens YIN (-)}, încet, concentrându-ne în zona gâtului. Repetăm mişcarea spre stânga (în sens YANG (+)) de acelaşi număr de ori. După execuţie vom percepe vibraţii foarte fine şi o uşoară senzaţie de căldură în zona gâtului, activare mentală, stare de dilatare în plan subtil (activarea lui VISHUDDHA CHAKRA).

3. Mişcări bruşte de rotire a capului
Poziţia de execuţie este în picioare, cu corpul drept, ochii închişi, mâinile pe lângă corp. Răsucim brusc capul spre stânga, în jurul unui ax vertical, de două ori, apoi spre dreapta tot de două ori. Răsucim capul oblic spre stânga-spate de două ori şi spre dreapta-spate de două ori. Ducem capul spre spate de două ori, în jurul unui ax orizontal. Repetăm întreg ciclul. Mişcările se fac brusc, în succesiune rapidă. Încetăm. Percepem uşoare vibraţii în zona cefei şi la creştetul capului. Activarea potenţialului mental latent, luciditate (activarea lui SAHASRARA).

4. Pendularea capului
În picioare, cu corpul drept, ochii închişi, mâinile pe lângă corp, pendulăm capul spre stânga şi spre dreapta în jurul unui ax orizontal. Mărim viteza. Încetăm. Conştientizăm activarea centrului mental de comandă (AJNA CHAKRA), trecerea energiilor subtile prin gât, luciditate, unificarea mentalului cu restul fiinţei, armonie.

5. Flexia coloanei vertebrale
Se execută în picioare, cu corpul drept, ochii închişi, mâinile pe lângă corp. Balansăm umerii într-un plan vertical, flexând consecutiv coloana vertebrală în ambele direcţii (dreapta-stânga). Bazinul rămâne pe loc. Încetăm. Sesizăm masajul profund al organelor interne, puncte în vibraţie de-a lungul coloanei vertebrale. Dacă apar dureri în unele zone, focalizăm mental energie asupra lor, simţind efectul curativ. Energia subtilă restabileşte echilibrul în aceste puncte.

6. Întinderea coloanei vertebrale
Depărtăm picioarele la o distanţă de aproximativ de două ori lăţimea umerilor, cu tălpile orientate oblic. Aşezăm podul palmelor pe coapse, chiar în unghiul dintre coapse şi bazin şi ne lăsăm în jos cât mai mult, expirând pe gură. Coloana vertebrală trebuie să fie cât mai dreaptă, iar capul să fie în prelungirea coloanei. Inspirăm pe nas şi reţinem aerul concentrându-ne asupra energiei care pătrunde prin creştet, trece prin coloana vertebrală şi se acumulează în zona dintre anus şi sex (MULADHARA CHAKRA). Sesizăm mărirea distanţei dintre coaste şi întinderea coloanei vertebrale, energizarea corpului, având ca ax de iradiere coloana vertebrală, flexibilitate.

7. Masajul gastric sub stern
Punctul vizat se află la circa 2 cm sub stern. Cu mâna stângă se apucă încheietura mâinii drepte şi cu degetul mare al mâinii drepte se masează punctul menţionat prin rotaţii în sensul acelor de ceasornic (sensul YIN (-)), pe suprafaţa abdomenului, fără a freca pielea. Se inversează mâinile şi sensul de rotaţie. Simţim cum se eliberează energiile toxice prin acest punct. Dacă este dureros, înseamnă că există o afecţiune la nivelul regiunii abdominale. Cu timpul, durerea va dispare. Conştientizăm starea de energizare la nivelul plexului solar.

8. SHAVASANA
Se execută culcat cu capul spre nord sau est, cu mâinile şi picioarele depărtate iar palmele orientate în sus. Ne concentrăm atenţia asupra piciorului stâng. Începem cu degetele, deconectând pe rând toate grupele musculare, Percepem vibraţii uşoare şi o senzaţie de căldură, "pierderea" conturului piciorului. Comparăm piciorul stâng relaxat cu piciorul drept nerelaxat încă. Relaxăm similar piciorul drept, apoi mâna stângă şi mâna dreaptă. Relaxăm apoi pe rând musculatura feselor, a pelvisului, abdomenului, plexului solar, muşchii spatelui, umerilor şi pieptului, gâtul, bărbia, obrajii, limba, globii oculari, fruntea. Remarcăm dispariţia senzaţiei de contur al corpului; conştientizăm o senzaţie de dilatare a conştiinţei. Corpul este moale şi greu. Căutăm să-l privim de sus, ca pe o haină pe care am lepădat-o. Conştientizăm starea de integrare şi unificare datorită relaxării yoghine profunde. Asupra relaxării vom reveni într-un curs ulterior.